• Aktualności
  • UWAGA! Zmiany w usłudze 3D Secure i realizacji transakcji kartami w Internecie

UWAGA! Zmiany w usłudze 3D Secure i realizacji transakcji kartami w Internecie

05-01-2021

W związku z wejściem w życie dyrektywy w sprawie usług płatniczych (PSD2), zobowiązującej do stosowania silnego uwierzytelniania (SCA) we wszystkich płatnościach internetowych dokonanych kartą, w styczniu ulegnie zmianie sposób autoryzacji transakcji internetowych dokonywanych kartami płatniczymi. Aby dokonać płatności kartą w Internecie, wymagane będzie podanie:

  • kodu PIN ustawionego dla 3D Secure w KartoSFERZE,
  • jednorazowego kodu przesłanego w wiadomości SMS na numer telefonu podany w Banku.

Wprowadzane zmiany mają na celu wzmocnienie bezpieczeństwa transakcji kartami i będą polegały na tym, że aby potwierdzić transakcję, dodatkowo trzeba będzie także wpisać kod PIN.

Dlatego każdy Klient naszego Banku, który chce dokonywać płatności w Internecie, musi ustawić w portalu Kartosfera kod PIN. Kod ten Klient ustala Klienta jednorazowo dla wszystkich kart posiadanych i wydanych w przyszłości. Klient ma możliwość zmiany kodu PIN do transakcji internetowych w Kartosferze.

Co ulegnie zmianie?


Obecnie jeżeli płacimy kartą na stronach internetowych z zabezpieczeniem 3D Secure, transakcję potwierdzamy jednorazowym kodem, który otrzymujemy na numer telefonu podany w Banku. Płatności na dotychczasowych zasadach są jeszcze akceptowane, ale do końca stycznia 2021 roku funkcjonalność zostanie wdrożona i niewprowadzenie kodu PIN będzie skutkowało tym, że transakcja nie zostanie uwierzytelniona, a tym samym będzie nieskuteczna.

Co należy zrobić?

Aby móc płacić kartą płatniczą w Internecie, po zalogowaniu do Kartosfery ustaw kod PIN dla transakcji internetowych w zakładce 3D Secure. Instrukcja, jak tego dokonać, znajduje się w załączniku poniżej. Dołączamy również instrukcję, jak będzie wyglądać uwierzytelnianie w ramach zmienionej usługi 3D Secure dla wszystkich Klientów Grupy BPS po wdrożeniu zmian.

Znajdziesz nas też tutaj