• Aktualności
  • Uwaga - wzmożona fala prób telefonicznych wyłudzeń

Uwaga - wzmożona fala prób telefonicznych wyłudzeń

05-11-2021

Szanowni Klienci!

W ostatnim w czasie wzmogły się próby telefonicznych wyłudzeń (vishingu telefonicznego), również w przypadku Klientów naszego Banku. Oszuści wykorzystują tu metodę spoofingu, czyli oszustwa polegającego na podszywaniu się dzwoniącego pod inne numery, by móc następnie dzwonić do ofiar i udawać np. pracownika banku lub Policji.

Przypominamy, że pracownik banku podczas rozmowy telefonicznej NIGDY nie poprosi Klienta o:

  • podanie haseł dostępu, kodów PIN/SMS lub innych danych pozwalających na dokonanie transakcji
  • instalację jakiegokolwiek oprogramowania na komputerze lub telefonie Klienta.

W przypadku, gdy:

  • odbierzesz podejrzany telefon od osoby podającej się za pracownika banku
  • masz jakiekolwiek wątpliwości, czy zasadne jest podawanie kodu z narzędzia autoryzacyjnego lub innych danych
  • podczas korzystania z elektronicznych kanałów dostępu spotkasz się z sytuacją, która wyda Ci się nietypowa, podejrzana lub wzbudzi Twoje zaniepokojenie, skontaktuj się z bankiem!

NIGDY nie podawaj przez telefon danych wrażliwych i nie zdradzaj szczegółów swoich transakcji.

Jeżeli masz wątpliwości - skontaktuj się osobiście z placówką banku lub zadzwoń do nas na znany Tobie numer telefonu (koniecznie wybierz numer ręcznie, najlepiej korzystając z innego urządzenia).

Prosimy o przestrzeganie przed tego typu metodami oszustw członków swojej rodziny i znajomych.

Pamiętaj - bezpieczeństwo Twoich finansów i finansów Twoich bliskich zależy również od Ciebie!

Znajdziesz nas też tutaj